top of page
Frågor
Här kan du läsa mer om våra vanligt förekommande frågor.
-
Finns det handikapplatser & hjälpmedel för funktionsnedsättning?Vi hyr in oss i olika kommunala spellokaler, så i och med det är tillgängligheten väl anpassad. Vi ser alltid till att det finns rullstolsplatser och hjälpmedel för funktionsnedsättning, så långt det bara är möjligt. Vad gäller Bellevueparken som är vår vanligast spelplats så finns där parkering för rörelsehindrad i anslutning och det går även att köra direkt in till spelplatsen (om önskemål finns) Vi tillhandahåller obegränsat med rullstolsplatser där. Läs mer under respektive föreställning/lokal eller kontakta oss på 0708-168 288 eller via mail@sandelius.se så vi kan ta hand om era önskemål eller frågor på bästa sätt. Välkommen!
-
Vad gäller vid bokning av biljetter?Inget återköp av biljetter. Har man köpt sin biljett på Nortic med avbeställningsskydd, vänder man sig till Nortic. Läs mer på denna länk.
-
Hur gör jag en större gruppbokning?Vill man göra en gruppbokning över 10 personer är ni välkommen att maila till biljetter@sandelius.se eller ring 0705-221564 så hjälper vi till.
-
Vad har vi för integritetspolicy?I linje med dataskyddsförordningen värnar vi om en hög nivå av våra kunders integritet och lämnar aldrig ut uppgifter till tredje part. Vårt mål är att under en begränsad tid enbart använda våra kunders kontaktuppgifter för att lämna information om våra föreställningar. Om du önskar bli bortplockad från vår kunddatabas mailar du till: biljetter@sandelius.se
-
Vad händer vid inställd föreställning?Föreställningar i Bellevueparken, Karlshamn påverkas inte av vädret då publiken sitter under tak. Föreställningar utomhus på tex Jamtli i Östersund kan påverkas, men vi strävar alltid efter att genomföra föreställningen. Men finns det en säkerhetsrisk pga av väder kan vi tvingas ställa in. Beslutet tas på plats innan föreställning eller under föreställning. Om föreställning ställs in pga. sjukdom i ensemblen eller väder erbjuds i första hand ett nytt datum. I andra hand erbjuds återbetalning av biljetten exkl bokningsavgift. Om föreställningen ställs in pga av skärpta restriktioner kring tex Corona se: Coronasituationen
-
Hur hanterar vi Coronasituationen?Vi följer noggrant FHM:s restriktioner så att ni ska känna er trygga i alla våra produktioner. OM RESTRIKTIONERNA SKÄRPS: Då förbehåller vi oss rätten att flytta och informera sällskap om vi inte kan sitta som det är tillåtet idag. Om vi inte får spela överhuvudtaget återbetalas er biljett exkl bokningsavgift. OM NI FÅR CORONA: Om ni skulle bli sjuka måste detta meddelas senast 8 timmar innan föreställning. Vi återbetalar biljetten exkl bokningsavgift mot uppvisandet av nytaget Coronatest eller läkarintyg.
-
Vad gäller kring Force Majeure?För de fall där evenemanget ej kan genomföras pga. hinder utanför arrangören/leverantören/arenans kontroll, som skäligen inte kan ha räknats med när avtalet ingicks och vars följder denne skäligen ej kunde ha undvikit eller övervunnit, är arrangören/leverantören/arenan fri från skadeståndsskyldighet samt andra påföljder. Detsamma gäller om ett evenemang ställs in beroende på någon som Leverantören anlitat eller annan i tidigare led.
bottom of page